
Merk jij een aanhoudend verlangen om bepaalde vraagstukken in het leven aan te pakken? Of loop je steeds tegen dezelfde niet helpende patronen, gedragingen of conflicten in relaties aan? Wil je jezelf wat meer ontmoeten in de onderbewuste lagen van jezelf en blijvende verandering in je leven brengen die bijdraagt aan meer vrijheid, rust en geluk?
Verken de mogelijkheid tot het volgen van een 1-op-1 traject bij Samatha.
Samatha werkt op basis van trajecten van 3 of 6 maanden, waarbij er altijd naar de individuele behoefte van de persoon wordt gekeken.
In traject 1 wordt er vooral gewerkt aan het creëren van bewustzijn, waardoor we inzicht krijgen in hoe jij werkt. Wat weerhoudt jou ervan om helemaal jezelf te zijn? Je krijgt aan het einde van traject een plan van aanpak hoe je deze inzichten zelf kan omzetten naar concreet helpend gedrag.
In traject 2 doe je hetzelfde als traject 1, alleen ga je een stap verder. Onder begeleiding ga je vanuit de bewustwording en de inzichten aan de slag met regie nemen over jouw leven en het oefenen met het nieuwe gedrag. Hier gaat het over vertrouwen in jezelf en de samenwerking met je innerlijke leiding en je intuïtie.








De begeleiding is ervaren, liefdevol en aandachtig. Alles is erop gericht om je te ondersteunen in jouw eigen proces van verstilling, verbinding, vertrouwen en helderheid. De begeleiding werkt vanuit de waarheid dat iedereen zichzelf kan dragen. Hier ontstaat persoonlijk leiderschap waardoor jij daadwerkelijk duurzame veranderingen in je leven kan realiseren. Hier ontstaat een leven wat authentiek en volledig voelt.
Coach in bewustzijn en transformatie
Orthomoleculair Therapeut
Trauma-sensitief Adem Therapeut
Ik werk met mensen die voelen dat het anders mag. Die niet langer willen aanpassen of doorduwen, maar willen leven vanuit de waarheid in hun lijf. Als orthomoleculair therapeut, persoonlijk leiderschap coach en ademtherapeut begeleid ik met alle liefde jouw diepgaande transformaties.
In mijn begeleiding richt ik mij onder ander op:
Coach in innerlijk leiderschap
Integral Life Coach®
Adem- en lichaamsgericht begeleider
Ik werk met mensen die voelen dat hun huidige manier van leven niet meer klopt. Vanbinnen schuurt het: ze zijn zich daarvan bewust, maar weten niet goed hoe ze hieruit kunnen bewegen, ondanks dat ze al verschillende dingen hebben geprobeerd.
In mijn begeleiding werk ik vanuit compassie en spiegel ik wat er werkelijk speelt, ook wanneer dat confronterend is. Juist daar ligt de ingang naar echte verandering. Vanuit een holistische blik kijken we naar de samenhang tussen gedachten, emoties, lichaam, gedrag en de verschillende gebieden van je leven. Zo ontstaat er ruimte voor een manier van leven die echt bij je past.
In mijn begeleiding werken we onder andere met:
Innerlijk leiderschap: verantwoordelijkheid nemen voor je leven en opnieuw leren vertrouwen op je innerlijke kompas.
Doorbreken van patronen: inzicht krijgen in gedrag en overtuigingen die ooit werkten, maar nu niet meer passen.
Hoofd, hart en lichaam verbinden: werken met adem en lichaamsbewustzijn voor meer rust en helderheid.
Richting en zingeving: onderzoeken wat in deze fase van je leven echt belangrijk is.

Inmiddels anderhalve week terug van deze hele bijzondere ervaring onder de hele fijne begeleiding van Eric, Sebastiaan en Anouk.
En nog steeds merk ik zichtbaar veranderingen, met name in de kleine dingen. Ik geniet ook meer van de kleine dingen.
Wandelen zonder telefoon / muziek, genieten van wat je ziet in de natuur en om je heen en voor iemand die veel in haar hoofd zit is het heerlijk om duidelijk iedere stap te voelen die je zet in je lijf.
Ik ontdek ineens de kracht van de vroege ochtend. Ik ben geen ochtend mens, maar sinds de retraite ben ik vroeg wakker (05.00-05.30) en geniet van de stilte ochtend met een boekje, schrijven, een korte meditatie en wat (yoga) stretch oefeningen. Word ik dan toch een ochtendmens?
Ik voel me zelfverzekerder en kalmer van binnen, en dat is merkbaar zichtbaar van buiten bij anderen. Zo merk ik op kantoor dat de vele prikkels makkelijker kan afsluiten door constant weer bij mezelf in te checken.
En mijn creativiteit stroomt. Ik zit vol ideeën om als ondernemer verder uit te bouwen en intussen zijn de eerste stappen naar een nieuwe website gemaakt.
En juist doordat je door deze emoties kan gaan, dingen kan loslaten merk ik dat er duurzaam dingen veranderd zijn in me.
Was het alleen maar gemakkelijk, geen afleiding en met jezelf zijn? Zeker niet. Er gebeurt genoeg en komen veel emoties bij kijken (bij mij variërend van spanning, irritatie, blijdschap, ontspanning en noem maar op). Maar Eric, Sebastiaan en Anouk zorgen voor een veilige omgeving met een fijne begeleiding. Alles is welkom en dat voel je. Het programma is mooi gebalanceerd en geeft voldoende ruimte om lekker de natuur in te gaan
Raad ik dit retraite aan? Zeker, het is het mooiste cadeau wat je jezelf kunt geven om dichter bij jezelf te komen. Zodra ik de mogelijkheid weer heb, ga ik weer. Het is een mooi gebalanceerd programma, met ruimte voor meditatie, ademwerk, yoga en ontspanning (in de natuur). Aanrader!
Wat een fantastische dag. Boordevol liefde en veiligheid. Ik ben dankbaar dat ik dit heb mogen meemaken. De hele dag stil in aanwezigheid van een groep mensen die ik niet ken. Ik had nooit gedacht dat ik dit zou kunnen. En zelfs de stilte eigenlijk niet wilde verbreken.
Een dag geen verwachtingen naar mij. Pas die middag voelde ik wat verwachtingen met mij doen.
Dankbaar en ook wel benieuwd wat deze dag mij verder gaat brengen.
Het was een bijzonder fijne ervaring. Zo fijn, dat het van mij zelfs nog langer had mogen duren. Een prachtige omgeving, veilig gevoel in de groep en prettige begeleiding.
Een dag in de stilte, op het prachtige landgoed Yugen. Wat een fantastische dag, wat een kado, de dag die in stilte voorbij vloog en nog langer had mogen duren wat mij betreft.
Met de liefdevolle, zachte begeleiding van Eric en Sebastiaan heerlijk kunnen zakken in de stilte in mezelf, en in een prachtig mooie verbinding met de groep. Een hele veilige bedding.
Met een liefdevol hart, een zacht lijf en zeer waardevolle inzichten kijk ik uit naar de volgende keer, want die komt.
Ik had nog geen ervaring met een stiltedag. Meestal probeer ik op één dag juist zo veel mogelijk te doen, waardoor een dag “opofferen” in eerste instantie onwennig voelde. Toch heb ik het als heel positief ervaren om echt de tijd te nemen en alleen met mijn gedachten te zijn.
Het went verrassend snel en Eric en Sebas begeleiden dit op een prettige manier. Ze kijken goed naar wat er nodig is en passen het programma zo nodig aan. Zeker in een drukke periode kan dit juist precies zijn wat je nodig hebt om even te ontsnappen.
Jemig, wat schrijf je dan?!
Thuiskomen. Verbonden in stilte. Adembenemend (in de goede zin des woords). Bevrijdend. Uitdagend om echt met jezelf te zijn in een groep die allemaal hun eigen ‘reis’ maken.
FAN-TAS-TISCHE begeleiding van Sebastiaan, Erik en Anouk.
Echte professionals met hun hart op de goede plaats. Doordat ze het voor- en doorleven en zichzelf echt inbrengen, ontstond er een ‘magisch’ retreat.
Geen retreat voor mensen die er ‘zomaar’ lekker ff uit willen, er wordt van 07:00 tot 21:30 uur gewerkt met meditatie, chi-gong, ademwerk, yoga en ….. meditatie. Eén reis naar binnen, verstilling en authentieke kracht.
En Terra Nova is met recht een plek op opnieuw te gronden, het team van Yolanda Eijgenstein paste zich geruisloos aan ons aan en voelde als een warme jas.
Ik ben niet zo stil van buiten, maar heb mijn stille en stabiele basis teruggevonden en daar wil ik zeker méér van.
Voel je dat onze begeleiding kan ondersteunen? Laat ons weten welk traject bij jou past of neem contact op om samen te kijken.


